Podcasty o marketingu z miesiąca na miesiąc cieszą się coraz większą popularnością. Wszystko dlatego, że marketing to podstawa, jeśli zależy nam na dobrze prosperującym biznesie.

Problem w tym, że soloprzedsiębiorcy zwykle muszą zadbać o promocję firmy sami. Gdyby do działań marketingowych zatrudniali sztab specjalistów, nie byliby soloprzedsiębiorcami, prawda?

Na szczęście zamiast zespołu marketerów mają do dyspozycji podcast. To też bardzo skuteczna broń w walce o być albo nie być firmy. Odpalasz go na Spotify albo w innej aplikacji podcastowej i od razu możesz wyłapywać wszystkie marketingowe nowinki. A już za chwilę wcielić je w życie.

Zaraz, zaraz… Napisałem „podcast”? Muszę to zatem sprostować. Podcastów o marketingu jest przecież znacznie więcej niż jeden! Jest ich całe mnóstwo.

Oto moja subiektywna lista 12 najlepszych polskich podcastów marketingowych, które pomogą ci wypromować twój biznes. Zerknij, czy są wśród nich twoje ulubione podcasty. A jeśli nie – to może dopiszesz któryś do swojej listy?

Mała Wielka Firma – Marek Jankowski

Mała Wielka Firma podcast

Zacznę od siebie, bo wiem najlepiej, o czym nagrywam. 😉 Poza tym nie dla każdego może być oczywiste, że w podcaście dla przedsiębiorców mówię też wcale nie tak rzadko o marketingu.

Mała Wielka Firma to podcast tworzony z myślą o soloprzedsiębiorcach, którzy nie tylko potrzebują wsparcia w prowadzeniu biznesu, ale także szukają sposobów na wybicie się na rynku. Moim słuchaczom zależy na podrasowaniu strategii marketingowej i promocji, która leży w zasięgu ich budżetu i mocy przerobowych. Często stawiają na content marketing, bo za tym idą klienci i pieniądze. A ja chcę im w tym pomóc.

Do rozmów zapraszam interesujących ludzi ze świata biznesu, praktyków w zakresie zarządzania firmą, ekspertów od budowania marki osobistej, content marketingu, sprzedaży, zwiększania przychodów, produktywności i organizacji pracy.

Na koncie mam już ponad 400 odcinków, spośród nich ogromna część to wywiady, a tematy, jakie poruszam z gośćmi, to m.in.:

  • jak w łatwy sposób zwiększyć skuteczność działań marketingowych,
  • jak zaplanować swój biznes online,
  • jak budować markę w internecie,
  • jak tworzyć i sprzedawać kursy online,
  • jak zdobywać klientów i tworzyć ciekawą ofertę.

Każdy odcinek to porcja konkretnych wskazówek, które możesz od razu wypróbować w swojej firmie. Zapraszam!

Posłuchaj: Mała Wielka Firma

Liczy się wynik – Bartek Popiel

Liczy się wynik podcast

Bartek Popiel specjalizuje się w tworzeniu skutecznych kampanii sprzedażowych i wyciskaniu z biznesu online maksimum możliwości. Na dodatek doskonale potrafi przekazywać wiedzę, bo prowadzi szkolenia i warsztaty, których uczestnicy z powodzeniem wdrażają zdobyte informacje w życie.

W swoim podcaście Liczy się wynik Bartek dzieli się bardzo praktycznymi trikami i nieoczywistymi technikami, dzięki którym wypromujesz i sprzedasz swój produkt online. Wszystko to oparte na konkretnych przykładach, a często także case study, które są szczególnie przydatne z punktu widzenia osób, którym zależy na rozwoju firmy.

Posłuchaj: Liczy się wynik

Growth Hacking po polsku – Mateusz Wyciślik

growth hacking podcast

Autor podcastu to kopalnia wiedzy na temat skutecznych technik growth hackingowych. Dzięki nim na stronie www przybywa odwiedzających, liczba obserwujących fanpage na Facebooku czy Instagramie się zwiększa, słupki w generowaniu leadów rosną, a firma zdobywa klientów i osiąga lepsze wyniki.

Mateusz Wyciślik swoją wiedzę testuje na sobie, a potem dzieli się wnioskami i obserwacjami ze słuchaczami podcastu Growth Hacking po polsku. Prezentuje skalowalne sposoby rozwoju biznesu online – zdecydowanie do zastosowania w praktyce.

Posłuchaj: Growth Hacking po polsku

Skuteczny marketing – Wojciech Bizub

skuteczny marketing podcast

Tytuł podcastu Wojciecha Bizuba mówi sam za siebie i chyba nie wymaga wyjaśnienia.

Tematyka, jaką porusza autor Skutecznego marketingu, jest bardzo szeroka. Bo takie właśnie jest zagadnienie marketingu. Istnieje mnóstwo metod promowania biznesu, jednak nie każda z nich sprawdzi się w każdej sytuacji. Kluczem jest dopasowanie konkretnej praktyki do swojego biznesu, a przede wszystkim do klienta. Bo – koniec końców – to on właśnie jest tutaj decydującą postacią.

Networking, zbijanie obiekcji klientów, sposoby na wybicie się w branży, skuteczne działania w social mediach, pomysły na online marketing… Podcast Wojciecha Bizuba rozgryza te kwestie, więc powinien wpaść w ucho osobom zainteresowanym marketingiem.

Posłuchaj: Skuteczny marketing

Marketing z głową – Łukasz Hodorowicz

marketing z głową podcast

Co zrobić, żeby przeciętna firma stała się firmą wyjątkową? Poszukiwanie sposobów na osiągnięcie tego celu to specjalność Łukasza Hodorowicza.

Wiele praktycznych wskazówek przydatnych w prowadzeniu firmy znajdziesz też w jego podcaście – Marketing z głową. Z poszczególnych odcinków dowiesz się nie tylko, jak ułożyć sensowny plan marketingowy, ale także jak sprawdzić skuteczność twojej strategii działania. Czyli – jednym słowem – czy to, co robisz, przynosi oczekiwane efekty.

Posłuchaj: Marketing z głową

Dobra Treść – Kamila Paradowska

Dobre treść podcast

Każdy bloger, redaktor czy osoba zajmująca się content marketingiem wie, że nie wystarczy „ładnie” pisać, żeby ludzie chcieli to czytać. Albo inaczej – żeby to pisanie przekładało się na jakiś biznesowy cel.

Słowa mają wielką moc i właściwie używane mogą bardzo przyczynić się do promocji marki, pozyskiwania klientów i zwiększania sprzedaży.

Kamila Paradowska to ekspertka z dziedziny copywritingu, więc jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat tego, jak pisać, żeby przekazać odbiorcom dokładnie to, na czym ci zależy, posłuchaj podcastu Dobra Treść. To nie tylko bogate źródło wiedzy na temat tworzenia wartościowego contentu, ale także prawdziwy balsam dla uszu, bo Kamila ma bardzo kojący głos.

Posłuchaj: Dobra Treść

Prezentacje na owacje – Magdalena Siennicka

prezentacje na owacje podcast

Z wystąpieniami publicznymi jest tak, że albo ktoś czuje się w tym jak ryba w wodzie, albo oblewa się zimnym potem na samą myśl, że musiałby się czegoś takiego podjąć.

Prawda jest jednak taka, że umiejętność komunikacji bardzo przydaje się w biznesie. Dzięki niej możemy:

  • prowadzić rozmowy z kontrahentami,
  • wchodzić w kontakt z klientami,
  • przedstawiać swoją ofertę,
  • zdobywać uwagę
  • i dać się zapamiętać.

Żeby później wszyscy ci, do których mówiliśmy, do nas wrócili.

Jak widać, prezentacje nie ograniczają się do wystąpień na scenie przed publicznością. Nierzadko można je wykorzystać w o wiele bardziej kameralnych warunkach. Jak to robić dobrze i z zyskiem dla firmy? Ciekawy podcast Magdaleny Siennickiej Prezentacje na owacje podrzuca sporo całkiem niezłych podpowiedzi.

Posłuchaj: Prezentacje na owacje

Networking w biznesie – Maciej Świerczyński

networking w biznesie podcast

Jeśli myślisz, że w networkingu chodzi o to, żeby rozdać uczestnikom spotkania biznesowego swoje wizytówki i wypić dwie filiżanki espresso w przerwie między wystąpieniami na konferencji, to… mylisz się. I to bardzo.

Networking może być potężnym narzędziem, dzięki któremu zwiększysz skuteczność działań marketingowych i sprawisz, że twoja marka zapadnie w pamięć potencjalnym klientom.

Po pierwsze jednak musisz zrozumieć, że w networkingu chodzi o budowanie trwałych i wartościowych relacji. A po drugie – sięgnij po podcast Macieja Świerczyńskiego Networking w biznesie. Tam znajdziesz wiele dodatkowych informacji na ten temat.

Posłuchaj: Networking w biznesie

Przygody przedsiębiorców – Adrian Gorzycki i Bartosz Kolanek

Przygody przedsiębiorców podcast

Prowadzenie biznesu to przygoda – czasem przyjemna, czasem niebezpieczna, ale zawsze ekscytująca.

Twórcy podcastu Przygody przedsiębiorców rozmawiają z ludźmi prowadzącymi własne firmy, którzy dzielą się swoimi wrażeniami z tej przygody. W jaki sposób udało im się osiągnąć to, co osiągnęli? Co zrobili, żeby świat się o nich dowiedział? A może jest coś, co zrobiliby inaczej? Warto zapoznać się z tymi inspirującymi historiami.

Posłuchaj: Przygody przedsiębiorców

Konkretnie o marketingu – Artur Jabłoński

Artur Jabłoński to dla osób związanych ze światem marketingu internetowego postać bardzo dobrze znana. Planuje i realizuje kampanie e-marketingowe, doradza w sprzedaży, prowadzi szkolenia w zakresie reklamy i komunikacji w mediach społecznościowych.

Jego podcast Konkretnie o marketingu to rozszerzenie tematyki, którą zajmuje się Artur i jego agencja Digitalk. Każdy odcinek porusza zagadnienie istotne z punktu widzenia marketera, a autor stawia przede wszystkim na:

  • skuteczność,
  • praktyczność
  • i konkret.

Czyli dokładnie tak, jak obiecuje w tytule.

Posłuchaj: Konkretnie o marketingu

Marketing Manager 2.0 – Kacper Skoczylas

Kacper Skoczylas – doświadczony menedżer marketingu i e-commerce – omawia w swoim podcaście Marketing Manager 2.0 skuteczne strategie, użyteczne narzędzia i ciekawe trendy, które mogą przydać się osobom pracującym w marketingu albo próbującym odnaleźć się w marketingowym świecie.

Kolejne odcinki zawierają wskazówki autora lub gości podcastu, więc nic tylko słuchać i wdrażać.

Posłuchaj: Marketing Manager 2.0

Rozmowy B2B – Igor Bielobradek

Marketing i sprzedaż w branży B2B to istotne zagadnienia, więc… warto o nich rozmawiać.

Zadania tego podjął się Igor Bielobradek, specjalista w zakresie sprzedaży, nagrywając podcast Rozmowy B2B, w którym wraz ze swoimi gośćmi porusza następujące tematy:

  • content marketing,
  • maksymalizacja zysków,
  • trendy marketingowe,
  • social media jako narzędzie do komunikacji z klientem.

Posłuchaj: Rozmowy B2B

Pozostałe podcasty marketingowe, których warto słuchać

  • SEO Fridays Podcast – Dawid Medwieduk wie, że dbanie o pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google to również element skutecznego marketingu. Warto wiedzieć, jak zadbać o SEO, żeby trafiały do nas osoby naprawdę zainteresowane naszymi treściami.
  • Wszystkie twarze biznesu – Greg Albrecht nagrywa podcast, do którego zaprasza przedsiębiorców zdradzających tajniki budowania dobrze działającego biznesu od zera.
  • Firma Online – Agata Chmielewska tworzy podcast o biznesie, marketingu i o tym, jak wykorzystać nowe media do rozwoju firmy w sieci.
  • Więcej niż oszczędzanie pieniędzy – Michał Szafrański znany jest głównie jako ekspert od zarządzania finansami osobistymi, ale w swoim podcaście nieraz dzielił się również swoimi doświadczeniami z zakresu budowania i promowania marki osobistej.
  • Mistrzowie eCommerce – Podcast home.pl poruszający zagadnienia z zakresu rynku e-commerce. Prowadzisz sklep internetowy i zależy ci na zwiększaniu sprzedaży i docieraniu z produktami do szerokiego grona klientów? Niewykluczone, że znajdziesz w tych audycjach sporo wartościowych treści dla siebie.
  • Klientomania – Maciej Buś i Arek Cempura rozmawiają o tym, jak komunikować się z klientami, jak powinna wyglądać dobra obsługa i w jaki sposób skutecznie sprzedawać.

Liczba słuchaczy podcastów w Polsce z roku na rok rośnie. Podcasty o marketingu znajdują się w ścisłym kręgu zainteresowań osób prowadzących własny biznes.

Jeśli czujesz, że i tobie przyda się solidna porcja wiedzy w tym zakresie, zajrzyj do Spotify – znajdziesz tam niejeden ciekawy podcast. Ich autorzy chętnie dzielą się swoim doświadczeniem z pracy nad promocją biznesów.